Навігація
Головна
ПОСЛУГИ
Авторизація/Реєстрація
Реклама на сайті
 
Головна arrow Література arrow Історія зарубіжної літератури XIX
< Попередня   ЗМІСТ   Наступна >

Засудження прагнення до збагачення як основної мети життя у казці Натаніеля Готорна "Золото царя Мідаса"

ПЛАН

1. Н. Готорн і його час.

2. Міф про Мідаса.

3. Зміст казки, порівняння сюжетно-композиційного плану міфу і казки.

4. Два Мідаси.

5. Ідея казки.

Завдання для підготовчого періоду

1. Дайте тлумачення словам: "метаморфоза", сатир, тамбурін, кефара.

2. Підготувати переказ міфу про Мідаси.

3. Подумати, чим схожі і чим відрізняються два Мідаса.

4. Складіть ЛС, ребуси, кросворди, вірші, тести, чайнворди.

Література

1. Н.Готорн. Избранные произведения: В 2 т. - Л., 1982.

2. Кун H.A. Легенды, мифы Древней Греции. - С, 1998.

3. Ярчук О.Д. Мф. Література. (Система уроків) 6 кл. // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. - 1999. - № 7. - С. 25-28.

4. Николюкин А.Н. Американский романтизм и современность. - М, 1968.

Інструктивно-методичні матеріали

Натаніель Готорн - один із найвидатніших американських прозаїків XIX століття, один із "батьків-засновників" жанру новели й психологічного роману в національній літературі. Важливим внеском у новелістику, в якій його ім'я як першовідкривача називали поряд з Едгаром По, було відкриття ним нової форми оповідання, по суті безфабульного, або з послабленою фабулою. У таких творах відтворення внутрішнього стану якоїсь людини, її думок і переживань були важливішими за сюжетний розвиток. Такий тип оповідання став у двадцятому столітті настільки розповсюдженим, що його інколи розглядали як провідний для нашого часу, принаймні у деяких літературах.

Творчість письменника дала можливість розглядати її за жанровими ознаками. Склалося так, що він спочатку два десятиліття писав малу прозу, а потім до кінця життя віддавав майже всі творчі сили романістиці.

Особливості творчості Готорна:

♦ в оповіданнях Готорна мав свою специфіку. Автор зображував своїх персонажів у атмосфері минулого або вони існували у якомусь невизначеному часі;

♦ алегоризм у Готорна був формою повчання, а притчевість закладена в саму основу його творчості, якою він мріяв чогось навчити.

♦ фантазія - головне у творчості;

♦ використання і творче переосмислення давньогрецьких міфів.

Натаніелю Готорну часто дорікали і його молодші сучасники, і літератори за те, що він мало цікавився соціальними проблемами й конфліктами, не відобразив суспільства своєї доби у всій його повноті. Але Готорн знайшов своє власне місце в американській і світовій літературі, створив свій неповторний художній світ і незабутніх героїв, які жили і страждали серед одвічної боротьби між добром і злом. І цього, мабуть, достатньо для талановитого американського романтика.

Під час написання своєї казки "золото царя Мідаса" Н.Готорн використав і творчо переосмислив міф про Мідаса. Хоча зміст казки майже ідентичний міфу, проте у творі можна виділити значну кількість спільних і відмінних рис.

СПІЛЬНЕ

o в юності - обоє веселі, життєрадісні, люблять музику, квіти;

o бажання стати найбагатшим;

o усвідомлення необдуманості бажання;

o ненависть до золота і багатства;

o тема згубного впливу грошей на людину, формування в її характері таких негативних рис як жадібність, стяжательство, егоїзм;

o засудження прагнення до збагачення як основної мети життя.

ВІДМІННЕ

"Міф про Мідаса"

-бажання стати багатим - епізодичне рішення, у відповідь на пропозицію Ді-оніса;

-герой живе для себе; -безтурботне життя. "Золото царя Мідаса"

♦ багатство - мета життя (бажання вийшло від Мідаса);

♦ усе заради доньки;

♦ щасливий сім'єю, онуками.

 
Якщо Ви помітили помилку в тексті позначте слово та натисніть Shift + Enter
< Попередня   ЗМІСТ   Наступна >
 
Дисципліни
Агропромисловість
Банківська справа
БЖД
Бухоблік та Аудит
Географія
Документознавство
Екологія
Економіка
Етика та Естетика
Журналістика
Інвестування
Інформатика
Історія
Культурологія
Література
Логіка
Логістика
Маркетинг
Медицина
Менеджмент
Нерухомість
Педагогіка
Політологія
Політекономія
Право
Природознавство
Психологія
Релігієзнавство
Риторика
РПС
Соціологія
Статистика
Страхова справа
Техніка
Товарознавство
Туризм
Філософія
Фінанси