Навігація
Головна
ПОСЛУГИ
Авторизація/Реєстрація
Реклама на сайті
 
Головна arrow Педагогіка arrow Діяльність соціального педагога в дитячому закладі оздоровлення та відпочинку
< Попередня   ЗМІСТ   Наступна >

Б. Ігри для дітей середнього шкільного віку

Горобці та горлиці

На землі проводять чотири паралельні лінії: дві середні – на відстані 1-2 м одна від одної й дві крайні (лицеві) – за 10-15 м від відповідних середніх. Гравці розподіляються на дві групи та шикуються в шеренги вздовж середніх ліній спиною один до одного. Гравці однієї групи отримують (за жеребкуванням) назву "горобці", другої – "горлиці". Керівник до початку гри подає команду таким чином: він повільно, протяжно вимовляє перший склад назви групи – "го –", потім швидко закінчує " -робці, чи "-рлиці". Останні склади служать сигналом до дії. Гравці названої керівником команди повертаються й ловлять гравців (які втікають) іншої команди. Ловити можна лише до лицевої лінії.

Упіймані стають "полоненими". Керівник називає то одну, то другу команду, але однакову кількість разів. Перемагає команда, яка захопила більше "полонених".

Кіт і миша

Діти стають у коло й беруться за руки. "Миша" стоїть у центрі кола, а "кіт" – поза колом. За командою керівника "миша" втікає, а "кіт" намагається її наздогнати. Утікаючи, "миша" може стати перед одним із гравців, котрі стоять у колі. Тоді той гравець стає "мишею". Якщо "кіт" наздогнав "мишу" (торкнувся), то вони міняються ролями. Діти не повинні затримувати ні "кота", ні "мишу". "Кіт" і "миша" не мають розривати кола. Щоб стати перед гравцем, "миша" повинна пробігти під руками. Виграє той, хто ні разу не був "котом" (не враховуючи першого разу).

Середина

Креслять коло. Усі гравці стають у коло й перекидаються м'ячем. Хто не спіймав м'яча, той іде на середину кола.

Гравці, котрі в колі, перекидають м'яч, улучають у того, хто на "серединці". Хто промахнеться, той іде в коло, а його місце займе той, хто був у колі. Гра продовжується.

Убий ведмедя

У цій грі можуть брати участь багато дітей. Усі стають у коло. Посередині на лавці сидить "ведмідь". Поруч із ним – його вартовий. "Ведмідь" і вартовий тримають у руках два кінці півметрової мотузки, на кінцях якої зав'язані вузли.

Гравці, які стоять колом, обережно підсовуються до "ведмедя" й вартового, намагаючись "убити" "ведмедя", тобто торкнутися його, але так, щоб не вхопив ні "ведмідь", ні вартовий. Якщо "ведмідь" або вартовий вхоплять когось із гравців, той займає місце "ведмедя", а "ведмідь" стає вартовим, вартовий же приєднується до тих, хто стоїть у колі. Під час нападу "ведмідь" не може залишити свого місця та відпустити мотузку. Тому рухи "ведмедя" й вартового обмежені.

Мисливський м'яч

Гравці збираються гуртом. Посередині стоїть "мисливець", який потім полюватиме за всіма. "Мисливець" тричі підкидає м'яч і тричі ловить його, коли той відскакує від землі. За цей час гравці розбігаються по майданчику. Спіймавши м'яча втретє, "мисливець" відразу ж кидає його в найближчого гравця, намагаючись вибити його. Якщо це вдається, гравець стає його "собакою" й повинен йому допомагати. "Собаки" не мають права вибивати гравців, але можуть схопити після збивання м'яча, що відскочив, і кинути його "мисливцю", якщо той у вигідному положенні. Кількість "собак" постійно збільшується. Гравці мають право захищатись. Якщо їм удається зловити м'яч, яким їх хотіли вибити, вони можуть передавати його один одному й навіть вибити "собаку". Вибитий "собака" знову стає повноправним гравцем. Гра закінчується, коли "мисливець" із допомогою "собаки" виб'є всіх або визнає свою поразку.

Вивірка, шишка, горіх

Усі, хто грає, стають по троє один за одним, обличчям до центру. Ведучий – у центрі. Перші в трійках – "вивірки", другі – "шишки", треті – "горіхи". Ведучий проголошує будь-яку із трьох назв. Наприклад, "шишки!". Усі гравці, які названі "шишками", повинні помінятися місцями. Ведучий намагається стати на будь-яке звільнене місце. Якщо йому це вдається, то гравець, який залишився без місця, стає ведучим, а ведучий – "шишкою". Якщо ведучий скаже "Вивірки!", тоді міняються місцями ті, які стоять у трійках першими, а якщо "Горіхи!", то міняються ті, що стоять у трійках останніми. Можна одночасно вигукувати дві назви або навіть три. Перемагають гравці, які ні разу не були ведучими або були ними меншу кількість разів.

Підсікай

Грають дві або три команди, які шикуються в колону по одному на відстані 2-3 м одна від другої. На землі малюють лінію, на яку стають направляючі команд. Перший і другий гравці відділяються від групи, беруться за кінці мотузки (можна використовувати гімнастичну палицю). За сигналом керівника вони проходять (пробігають) уздовж колони, змушуючи всіх гравців підскакувати на місці, щоб їх не підсікли. Потім перший гравець стає в кінець колони, а другий повертається на її початок і з третім гравцем продовжує гру тим же способом. Якщо ж когось зачепили і мотузка чи палиця вирвалась із рук ведучих, то продовжувати підсікання можна тільки в тому випадку, коли кінці будуть в обох підсікачів. Гра продовжується до тих пір, поки перший і другий гравці не опиняться в голові колони.

Циганка

Грають п'ять-шість дітей віком семи-десяти років. Устромляють у землю палку-"циганку" й один із гравців стає біля неї. Інші виходять і проводять лінію – це "баба". Стають там, де зручніше, і кидають у циганку палицями 60 см, щоб збити. Той, хто біля циганки, відразу ставить її на місце, а інші стрибають на одній нозі за своєю палицею й, узявши, кладуть її під коліно вільної ноги, тут же, стрибаючи, повертаються на місце, де стоять, а звідти бігцем – до баби, щоб не спійматися циганці.

Циганка ловить усіх, хто стає на дві ноги. Кого спіймає, той буде циганкою. Гра продовжується.

Господар і будиночок

Учасники гри шикуються по троє, розміщуються хаотично за 2-3 м один від одного. Той, хто стоїть у середині, залишається й присідає (він залишається "господарем"). Крайні піднімають руки, створюючи "будиночок" для того, хто сидить у середині. Ведучий каже: "Будиночок шукає свого господаря". При цьому "господар" залишається, а "будиночок", не опускаючи рук, швиденько шукає свого нового господаря. Потім ведучий каже: "Господар шукає свого будиночка". Будиночок залишається, а господар швидко шукає собі новий "будиночок". Так ведучий говорить декілька разів. Потім він каже: "Будиночок шукає свого першого господаря" чи "Господар шукає свого першого будиночка" (потім – другого, третього й т. д., стільки разів, скільки разів вони шукали новий "будиночок" чи нового "господаря").

 
< Попередня   ЗМІСТ   Наступна >
 
Дисципліни
Агропромисловість
Банківська справа
БЖД
Бухоблік та Аудит
Географія
Документознавство
Екологія
Економіка
Етика та Естетика
Журналістика
Інвестування
Інформатика
Історія
Культурологія
Література
Логіка
Логістика
Маркетинг
Медицина
Менеджмент
Нерухомість
Педагогіка
Політологія
Політекономія
Право
Природознавство
Психологія
Релігієзнавство
Риторика
РПС
Соціологія
Статистика
Страхова справа
Техніка
Товарознавство
Туризм
Філософія
Фінанси
Інші