Навігація
Головна
ПОСЛУГИ
Авторизація/Реєстрація
Реклама на сайті
 
Головна arrow Політологія arrow Канадський мультикультуралізм
< Попередня   ЗМІСТ

Висновок

У цьому розділі вивчено різноманітні труднощі, на які наштовхується твердження, що соціальна згуртованість ґрунтується на "спільних цінностях". Ми можемо резюмувати ці труднощі, розглянувши деякі з питань, що їх підхід на основі спільних цінностей повинен розв'язати:

  • • Якими саме є цінності, які слід поділяти?
  • • На якому рівні їх своєрідності вони повинні поділятися?
  • • Чого ми вимагаємо від іммігрантів: робіть, як ми кажемо, чи робіть, як ми робимо?
  • • Як треба прищеплювати спільні цінності? Чи можемо ми уникнути авторитарного підходу до популяризації цих цінностей?

Крім вказівки на проблеми, що виникають за будь-якого акценту на спільних цінностях, можна було б вважати, що ми не дуже далеко просунулися в цьому розділі. Зрештою, наголос на "громадянському ототожненні" також повинен стикатися з різноманітними проблемами:

  • • Звідки нам знати, наскільки він сильний чи слабкий?
  • • Якщо він надто слабкий, чи можемо ми його розвинути? Чи не могли б заходи, спрямовані на його розвинення, привести до авторитаризму?
  • • Як громадянське ототожнення взаємодіє з іншими формами визначення приналежності?

Концепція громадянського ототожнення може добре нам прислужитися, враховуючи, що вона є лише однією вимогою до ідеального суспільства. Це відкритий критерій у двох важливих стосунках. Оскільки, як я доводив вище, громадянське ототожнення може розвиватися у різні способи, це перенацілює нас з апріорних заяв про основи соціальної згуртованості на реальне дослідження того, як дійсно існуючі суспільства справді зберігають (або ні) єдність.

Життєво необхідний інший аспект відкритості концепції, забезпечуючи головну перевагу над наголосом на спільних цінностях. Було б важко знайти критика мультикультуралізму, який би підтримував справжній синтез цінностей різноманітних соціальних груп.

Навпаки, наголос на цінностях припускає, що вони повинні зробитися як ми. Це може бути втішним, коли "канадці старого гарту" бажають побурчати у своєму колі, але це не надає жодної підстави для серйозного діалогу, відкритого для всіх шарів суспільства.

Наголос на громадянському ототожненні, з іншого боку, залишає це питання відкритим: він не припускає, що зміни повинні походити тільки від одного сегмента суспільства. Перешкоди на шляху до громадянського ототожнення можуть йти з різних напрямків. Вони можуть бути результатом "сепаратизму" якоїсь меншинної групи, але також ксенофобії деяких членів більшості, або відмови докласти зусиль, аби зрозуміти людей, що є іншими. Визнавати це можливістю не означає припускати, що це реальність. Але це може звільнити нас від прагнення припускати, що всі невдачі з визначенням вимог до ідеального суспільства повинні бути чужою провиною.

 
Якщо Ви помітили помилку в тексті позначте слово та натисніть Shift + Enter
< Попередня   ЗМІСТ
 
Дисципліни
Агропромисловість
Банківська справа
БЖД
Бухоблік та Аудит
Географія
Документознавство
Екологія
Економіка
Етика та Естетика
Журналістика
Інвестування
Інформатика
Історія
Культурологія
Література
Логіка
Логістика
Маркетинг
Медицина
Менеджмент
Нерухомість
Педагогіка
Політологія
Політекономія
Право
Природознавство
Психологія
Релігієзнавство
Риторика
РПС
Соціологія
Статистика
Страхова справа
Техніка
Товарознавство
Туризм
Філософія
Фінанси
Інші